زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 7:13 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 37
نویسنده پیام
amirabbas351 آفلاین

مدیر کل
ارسال‌ها : 3
عضویت: 7 /5 /1393
سن: 24


گوپی
اندازه:6 سانتی متر البته نر ها کوچکتر هستند.
بومی:مرکز آمریکا تا برزیل و در مناطق دیگر مانند جنوب شرقی آسیا
شرایط آکواریوم:مخزنی دار گیاه های طبیعی
خلق و خو:ماهی ارام و صلح جو است که بهتر است با ماهی های بزرگتر که توانایی بلعیدن این ماهی را دارند نگهداری نشوند.هرگز این ماهی را با تایگر بارب نگهداری نکنید چون تایگر بارب ها به گزیدن دم ماهیان باله بلند عادت دارند.
دما:27-18 سانتی گراد
شرایط شیمیایی آب:H 7.5-8.5 به همراه آبی نیمه سنگین
تغذیه:همه چیز خوار،گوپی ها معمولا به دلیل دهان کوچکشان نمی توانند از گرانول ها و پلت ها و دیگر غذا هایی که ماهیان گیاه خوار می خورند ،تغذیه کنند.پس بهتر است از غذا هایی مانند تترا گوپی و پولکی و گرانول های ریز و غیره اشاره کرد.
جنسیت:ماده ها از نر ها بزرگتر بوده و از رنگ آمیزی کمتری نسبت به ماهیان نر برخودارند و نرها دارای آلت تناسلی نازک و باریکی است.
تولید مثل:این ماهی ها به راحتی تولید مثل می کنند و زنده زا هستند و علاقه ی زیادی به خوردن بچه های خود نشان می دهند و بهتر است به ازای هر ماهی نر ،2 تا 3 ماهی ماده در نظر گرفته شود.
نگهداری :این ماهی در سراسر جهان بسیار محبوب بوده و دارای نژاد های مختلفی مانند گوپی فانتزی و گوپی بلک فانتوم و غیره است .بهتر این ماهی های کوچک و زیبا با انواع زنده زا ها و دیگر ماهیان کوچک و صلح جو نگهداری شود.در رود خانه های که در کشور ایران وجود دارد نوعی از این ماهی دیده می شود که به آن گوپی افغان می گویند.گوپی افغان به دلیل بی رنگ بودن و نداشتن جذابیت به عنوان ماهی خوراک برای ماهی های اکواریومی استفاده می شود.











چهارشنبه 08 مرداد 1393 - 11:48
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | گوپی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS